pátek 2. června 2017

Omáčka z máslové dýně, batátů a mletého masa s bramboráčky z trouby





















Rychlé a jednoduché jídlo, které je chutné a vhodné pro všechny členy domácnosti - od těch nejmenších, po ty dospělé :)


Měla jsem doma spoustu zbytků, které se mi nechtělo vyhazovat. Dumala jsem, co s nimi a výsledek mne, ale i ostatní členy rodiny, překvapil :)

Potřebujeme:

Omáčka:
  • kousek celeru
  • kousek mrkve
  • kousek papriky (lusk)
  • kousek máslové dýně
  • kousek batáty
  • půlka středně velké cibule
  • mleté hovězí maso (zbytek - necelá polévková lžíce)
  • vývar/voda
  • špetka soli
  • česnek
  • ghí

Bramboráčky:
  • uvařené brambory
  • vejce
  • kousek máslové dýně
  • majoránka
  • česnek
  • kousek cibule
  • kousek papriky (lusk)
  • pažitka
  • parmazán (necelá polévková lžíce)

Pozn. k množství ingrediencí - všechny ingredience byly opravdu zbytkové; u bramboráčků jsem použila zbylé brambory, které jsem vařila k jinému jídlu a pár jich zbylo.


Postup:
  • na ghí zlehka osmažíme půlku cibule a na ni přidáme mleté maso; chvíli opékáme;
  • poté přidáme veškerou zeleninu potřebnou na omáčku a zalijeme vývarem či vodou - dusíme;
  • jakmile je maso měkké a zelenina podušená, mírně osolíme a ochutíme česnekem; pokud je to třeba a dítko to vyžaduje, lze zeleninovou směs s masem lehce prošťouchnout šťouchadlem na brambory; směs by neměla být moc vodnatá, zelenina zařídí potřebné "zahuštění";
  • na bramboráčky si rozmačkáme uvařené brambory a smícháme dohromady se všemi zbylými ingrediencemi potřebnými na bramboráčky;
  • na plech dáme pečicí papír, na který klademe bramborovou hmotu, pomocí lžíce vytvoříme placky a dáme péct do trouby.

Poznámka:
  • pokrm vhodný od cca 1 roku věku dítěte (celé vejce v bramboráčcích)
  • poměry ingrediencí si upravte podle svých chutí - já byla omezena množstvím, takže jsem neměla moc možnost experimentovat se složením, co se týče jiných množství přísad :) dle svého můžete ingredience i měnit, vynechat, atd. :)









Žádné komentáře:

Okomentovat